Beoordelingen

Wij zijn constant bezig om onze producten te verbeteren. Daarom zijn wij bijzonder geïnteresseerd in uw mening en bieden wij u de mogelijkheid om het product dat u gedownload heeft te beoordelen.

Omdat u als lezer/klant niet gebaat bent bij beoordelingen met slechts 1 woord zoals "Top", "Super", "Goed", "Snelle levering" etc., plaatsen wij vanaf 2023 in principe alleen reviews die minimaal 2 regels tekst bevatten.

Uitgezonderd zijn de reviews die via de link in de uitnodigingsmail** geplaatst worden (u ziet dan een groen vinkje). Deze beoordelingen kunnen wel korter zijn.

Reviews die via de productpagina geplaatst worden (of via e-mail) controleren wij handmatig (of het product ook daadwerkelijk gekocht is). Hierbij zal dan het groene vinkje ontbreken, omdat het niet via de link in de uitnodigingsmail geplaatst is. 

Lees ook eens: Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei 2022 wettelijk verboden

**Als u een product gedownload heeft, krijgt u automatisch een uitnodiging in uw mailbox of u een beoordeling wilt plaatsen.

Waarom is Kostprijscalculatie.nl niet aangesloten bij één of ander keurmerk?

Het antwoord is kort: wij hebben daar niet echt vertrouwen in. Omdat wij ook reviews lezen en ons verdiept hebben in diverse keurmerken, komen wij tot de conclusie dat het bij de meeste keurmerken gaat om het geld verdienen en niet zozeer om de betrouwbaarheid van reviews.

Zolang men online reviews kan aanschaffen (google maar eens op "reviews kopen") en het feit dat gerenommeerde keurmerken daar geen actie tegen (kunnen) ondernemen, zegt dat wat ons betreft voldoende. Voor ons de reden om ons niet bij één van deze keurmerken aan te sluiten.


Punten waar u op moet letten als u reviews leest op een website

  1. Reviews gaan over een product en niet voor een groot deel over de eigenaar van een website (de meeste mensen kennen de naam van de eigenaar niet eens).
  2. Als u bij geen enkele review kunt lezen over welk product het gaat, wat heeft u dan aan die review?
  3. Maakt een website gebruik van meerdere reviewsystemen? Dan moet u op uw hoede zijn.
  4. Wanneer een webshop is aangesloten bij een keurmerk en er staan reviews bij een product, maar deze zijn niet gekoppeld of terug te vinden bij dat keurmerk? Wat is er dan aan de hand?
  5. Google eens op "klachten over keurmerken voor webwinkels". U zult verbaasd zijn dat juist bij die webwinkels die aangesloten zijn bij een keurmerk, veel klachten slecht of helemaal niet opgelost worden.
  6. Websites die downloadbare producten verkopen: let op als in een review telkens staat: "Top, Goed product, snelle service, goed support, Snel geleverd, duidelijk en doeltreffend, Snelle levering, Niet te duur, Vlotte service, Mooie prijs, Prima service, Snel ontvangen, Handige tools, Bestel proces eenvoudig, Ok goed, Gebruiksvriendelijk, Perfect, Uitstekend, Goed geregeld, Snelle afwikkeling, Gewoon goed, Kwaliteit is goed". Deze teksten slaan natuurlijk nergens op en zeggen niets over het product zelf. Snelle levering bij een downloadproduct?? Sneller als een downloadbaar product kan men niet leveren.
  7. Hoeveel klanten vullen een review in? Dat is moeilijk in te schatten, maar gemiddeld kun je ervan uitgaan dat het percentage tussen de 5 en 10% ligt.
    Tip! Als een webshop nog niet zo lang lid is van een keurmerk en in vrij korte tijd bijv. al meer dan 1000 reviews heeft, dan kun je zelf wel uitrekenen hoeveel producten men moet verkopen om aan dit aantal beoordelingen te komen. De vraag rijst dan of dat wel geloofwaardig is. 

Lees hieronder de beoordelingen van Kostprijscalculatie