Veelgestelde vragen

  • Algemeen
  • Excelsheets
  • Partnerprogramma

Algemeen

1Heb ik een account nodig om te bestellen?

Nee, alleen uw e-mail adres invullen is voldoende. Hier wordt de bevestigingsmail met downloadlink naar toegestuurd. 

2Help ik kan niet uitloggen!

U kunt op 2 manieren uitloggen

U kunt uitloggen via uw dashboard
1. Ga naar mijn account
2. Klik op dashboard
3. Aan de rechterkant ziet u uitloggen staan (zwarte balk) klik daarop en u bent uitgelogd.

Via de top bar
1. klik aan de rechterkant op de 3 streepjes
2. Kies voor Meer/uiloggen
3. Aan de rechterkant ziet u uitloggen staan (zwarte balk) klik daarop en u bent uitgelogd.

3Wat zijn de voordelen van een account?

In uw account kunt u alle bestellingen die u gedaan heeft terugzien. Ook kunt u hier de downloadlinks gebruiken om updates binnen te halen, of uw facturen bekijken en eventueel uitprinten.

Wanneer u een account heeft, kunt u tevens gebruik maken van het ticketsysteem (hiermee kunt u productsupport vragen) en meedoen aan ons Partnerprogramma (Affiliate Marketing).

4Ik ben mijn downloadlink kwijt

Geen probleem! Deze is terug te vinden in uw account. Heeft u geen account, dan is het heel eenvoudig deze aan te maken. Zodra u ingelogd bent, kunt u alle bestellingen (en facturen) in uw account terugvinden.

Wilt u geen account maken, neem dan contact met ons op. Wij sturen u de downloadlink opnieuw toe.

5Kan ik een product uitproberen voordat ik koop?

Dat is helaas niet mogelijk. Het betreft hier downloads die u na bestelling binnenhaalt (het zijn geen fysieke producten). U heeft het product dus al binnen en kunt deze niet "terugsturen".

In de productomschrijving staat duidelijk beschreven wat het product inhoudt en kunt u middels foto's bekijken hoe het eruit ziet. Heeft u vragen omtrent het aan te schaffen product, dan kunt u deze altijd via app of contactformulier stellen.

6Ik krijg geen bevestigingsmail binnen

Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in uw spambox terecht is gekomen. Of u heeft misschien een onjuist e-mail adres ingevoerd. Is dit niet het geval, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via app of contactformulier.

Excel spreadsheets (downloads)

1Hoe installeer ik een een pakket dat ik gedownload heb?
Installatie is heel eenvoudig. Download het pakket via de downloadlink in de bevestigings e-mail of via uw account. Kies een locatie waar u het bestand wilt opslaan. Pak het ZIP-bestand uit met rechter muisklik. Open vervolgens het bestand.
2Waarom zijn sommige cellen beveiligd?
Sommige cellen zijn beveiligd om onbedoelde overschrijving ervan te voorkomen (beveiliging kunt u eenvoudig opheffen).
3Hoe hef ik de beveiliging op?
Als u iets wilt wijzigen dan kan dat. Hef de beveiliging op met Controleren, Beveiliging blad opheffen. Maar let op! Vergeet niet de beveiliging weer te activeren als u klaar bent (Controleren, Blad beveiligen).
4Zijn updates gratis? Hoe weet ik of er een update is?

Vanaf aanschafdatum kunt u 1 jaar lang gratis updates downloaden.

Als er een nieuwe update beschikbaar is, dan vindt u deze op onze pagina Product Updates. Check deze pagina dus regelmatig. U kunt de update downloaden via de download link die u per e-mail ontvangen heeft bij uw bestelling. Bewaar deze mail dus goed.

Heeft u een account?

Dan vindt u daar alle bestellingen met downloadlinks en bijbehorende facturen. U kunt de updates altijd downloaden in uw account. Nog geen account? U maakt deze makkelijk aan met alleen uw e-mail adres. Klik hier

Let op: maakt u pas een account aan nadat u besteld en afgerekend heeft, dan staan de producten niet in uw account !

5Licentie of jaarlijks terugkomende kosten?

Bij sommige producten kunt u kiezen voor persoonlijk gebruik of commercieel gebruik.

Persoonlijk gebruik: u mag het product persoonlijk gebruiken of voor uw eigen onderneming (niet voor klanten of relaties).
Commercieel gebruik: u mag het product persoonlijk gebruiken maar ook voor al uw klanten en relaties.

Geen onvoorziene of verborgen kosten, dat is Kostprijscalculatie. U betaalt dus maar éénmalig voor het product!

6Hoe is de communicatie geregeld?

Algemene vragen

Voor algemene vragen kunt u ons bereiken via de app, e-mail of via het ticketsysteem (hiervoor dient u een account te hebben).

Specifieke vragen over gekochte producten

Wij verzoeken u specifieke vragen over gekochte producten via ons ticketsysteem te stellen. De reden hiervan is dat in uw account uw bestellingen automatisch zijn opgenomen. Via de supportknop kunt u direct een ticket indienen over het desbetreffende product. Wij weten dan precies over welk product het gaat, zodat wij uw vraag adequaat en snel kunnen beantwoorden.

Account aanmaken heel eenvoudig

Een account maakt u heel eenvoudig aan: u hoeft alleen uw e-mail adres in te voeren (overige gegevens zijn optioneel). Wanneer u een account heeft kunt u ook deelnemen aan ons Partnerprogramma!

7Werken jullie producten op alle systemen?

Recente versie van Microsoft Excel nodig

Wij adviseren u om gebruik te maken van de laatste versie van Microsoft Excel. Wanneer de Excel sjabloon niet werkt op uw computer, kan het zijn dat u een verouderde versie van Excel heeft. Zorg er dus voor dat uw Microsoftversie altijd up to date is.

Speciaal ontworpen voor Microsoft Excel

De sjablonen van Kostprijscalculatie zijn speciaal ontworpen voor Microsoft Excel. Wij kunnen de werking niet garanderen in OpenSource Software zoals OpenOffice, Google Spreadsheets of met Apple. Deze systemen kunnen mogelijk niet accorderen met de functies die in Microsoft Excel worden gebruikt, waardoor het programma niet naar behoren zal functioneren. 

Check vooraf wanneer u met een ander softwaresysteem werkt

Bijvoorbeeld: wilt u weten of een sjabloon ook op uw Applecomputer werkt, download dan een willekeurige gratis tool. Als deze goed werkt op uw computer, dan zullen alle overige producten hoogstwaarschijnlijk ook goed functioneren. Dit kunnen we helaas niet 100% garanderen (zie tekst onder het kopje "Speciaal ontworpen voor Microsoft Excel"). Wij adviseren dan ook om te werken met Microsoft Excel op een Windows computer.

8Ik heb per ongeluk het verkeerde product besteld. Kan ik deze ruilen voor een andere?
Omdat het hier downloads betreft is "ruilen" niet aan de orde en dus ook niet mogelijk. Er vindt dan ook geen restitutie van betaling plaats. Bij elk product staat duidelijk omschreven wat u ermee kunt doen.
9Waarom kan ik het Adobe Reader bestand in mijn downloadpakket niet openen?

In mijn download pakket zit ook een Adobe Reader bestand, deze kan ik echter niet openen.
Wat moet ik nu doen?

Waarschijnlijk heeft u of Adobe Reader niet op uw computer staan, of een verouderde versie. U kunt de laatste versie hier gratis downloaden.
Installeer dit pakket en u kunt vanaf nu alle bijlagen openen.

Download Adobe Reader

10Waarom worden sommige programma's met weinig foto's op de site gepresenteerd?

Het is gebleken dat onze sheets regelmatig door derden worden gekopieerd en daarna brutaalweg als zijnde eigen werk te koop worden aangeboden. Door het aantal afbeeldingen bij de presentaties te beperken, hopen wij dit enigszins een halt toe te roepen. Wij proberen hiermee onze programma’s te beschermen en de exclusiviteit zoveel als mogelijk te waarborgen.

Voor meer informatie, lees onze blog 'Schending auteursrecht'.

Uiteraard zijn meerdere afbeeldingen op aanvraag beschikbaar, zodat u een goed beeld krijgt van het programma wat u eventueel wilt aanschaffen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier.

11Zijn de vermelde prijzen op de website inclusief of exclusief btw?
Vanaf 01-01-2020 zijn al onze producten btw vrij. De prijs die u op de site ziet staan, is dus het daadwerkelijke bedrag wat u voor het product betaalt.
12Wordt er ook support gegeven?

In principe zijn alle spreadsheets makkelijk in gebruik, of wordt er een duidelijke handleiding bij verstrekt. Mochten er echter toch nog onduidelijkheden zijn, dan kunt u ons natuurlijk altijd bereiken via ons ticketsysteem. LET OP: vragen over bestelde producten worden alleen via een ticket beantwoord. Na aanschafdatum heeft u 1 jaar lang recht op gratis support.

Ticket sturen

Bij specifieke vragen omtrent de werking van een sheet (of bij eventuele problemen), verzoeken wij u ons een ticket te sturen en eventueel een printscreen van het desbetreffende tabblad waarin het probleem zit. Wij kunnen dan zien wat er eventueel fout gaat. Uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld. Om gebruik te maken van het ticketsysteem dient u wel een account aan te maken. 

Account aanmaken eenvoudig

Het aanmaken van een account is eenvoudig; u hoeft alleen maar uw e-mail adres in te voeren. Overige gegevens zijn optioneel. Wanneer u een account heeft kunt u ook deelnemen aan ons Partnerprogramma!

13Heb ik bedenktermijn of herroepingsrecht?

Let op! Volgens Artikel 6:230p Burgerlijk Wetboek heeft de consument geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop als het gaat om de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd.

Kostprijscalculatie.nl wil u er duidelijk op wijzen dat digitale inhoud zoals downloadbare Microsoft Excel Templates (zoals die aangeboden worden op Kostprijscalculatie.nl), dus uitgesloten zijn van de wettelijke bedenktijd, waarmee uw recht op herroeping vervalt. Omdat de downloadbare producten direct te downloaden zijn na betaling, geeft u Kostprijscalculatie.nl toestemming het product te leveren voor het verstrijken van de bedenktermijn.

Wanneer u een bestelling plaatst en betaalt dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Kostprijscalculatie.nl. Dit doet u door middel van het aanvinken van de checkbox "Ik heb de algemene voorwaarden van de site gelezen en ga hiermee akkoord". U als consument verklaart daarmee dat u afstand doet van het recht van ontbinding en uw recht op herroeping. 

14Het afrekenen lukt niet, waar ligt dat aan?

Soms kan een storing in het betalingsverkeer ontstaan. Dit kan zijn omdat de site van de desbetreffende bank "eruit" ligt of er zijn internetproblemen bij iDeal. U kunt via deze link checken of er een storing is.

Partnerprogramma/Affiliate Marketing

1Wat houdt het partner programma in?

Dit houdt in dat u onze producten promoot via een unieke affiliatie link of banner op uw webpagina, blog, e-mail bericht, Twitter, Facebook etc. Voor elk verkocht product ontvangt u minimaal 25% commissie.

Meer informatie over het Partnerprogramma kunt u hier lezen.

2Kan iedereen deelnemen?

Ja, deelname kan door jong en oud, particulier of bedrijf. Zodra u een account aanmaakt kunt u direct beginnen. 

3Hoe meld ik mij aan? Moet mijn aanmelding ook goedgekeurd worden?

Aanmelden is heel eenvoudig en u heeft geen aparte toestemming nodig. U maakt een account aan en kunt direct aan de slag. In uw dashboard kunt u alle relevante gegevens invullen.

4Moet ik eerst een bepaald bedrag hebben voordat uitbetaald wordt?

Nee, u kunt zelf aangeven wanneer u uitbetaald wordt. Let wel: boven € 100,- geen extra kosten. Bij lagere bedragen brengen wij € 5,- aan overboekingskosten in rekening.

5De bestelling is goedgekeurd, maar ik krijg geen commissie, hoe kan dat??

In dat geval heeft de klant een gratis tool aangeschaft.

6Waarom staat er "in behandeling" achter een bestelling?

Dit betekent dat de klant gekozen heeft voor overboeking en niet voor directe betaling. De klant heeft 2 weken de tijd om te betalen. Vandaar dat de goedkeuring dan een tijdje op zich laat wachten.

7Ik zie dat een bestelling is afgekeurd. Waarom?

Er zijn 2 redenen waarom een bestelling wordt afgekeurd:

1. De klant heeft bij bestelling gekozen voor overboeking, en daarna 2 weken de tijd gehad om te betalen. Helaas doen sommigen dat niet, waardoor de bestelling wordt geannuleerd.

2. Ons systeem heeft mogelijk fraude geconstateerd. Dit houdt in dat er een bestelling via uw link heeft plaatsgevonden door een ander account in ons partnerprogramma. Dit is niet toegestaan. Lees hier meer over in onze Algemene Voorwaarden.

8Kan ik elk moment vragen om uitbetaling?

In principe wel, maar u moet wel rekening houden met het volgende: alle commissies worden standaard minimaal 1 maand vastgehouden. Dit komt omdat de klant de bestelling nog kan annuleren. Als voorbeeld: een commissie die goedgekeurd is op 15 januari kunt u op zijn vroegst pas op 16 februari laten uitbetalen.

9Mijn geplaatste banner is niet zichtbaar, hoe kan dit?

Naar alle waarschijnlijkheid ligt dit aan het feit dat de website waarop u de banner heeft geplaatst, met een verouderde PHP-versie draait. Meld dit dan bij de beheerder van die site.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Winkel
Cart
  • No products in the cart.