Veelgestelde vragen

Algemeen

1Heb ik een account nodig om te bestellen?

Nee, alleen uw e-mail adres invullen is voldoende. Hier wordt de bevestigingsmail met downloadlink naar toegestuurd. 

2Help ik kan niet uitloggen!

U kunt op 2 manieren uitloggen

U kunt uitloggen via uw dashboard
1. Ga naar mijn account
2. Klik op dashboard
3. Aan de rechterkant ziet u uitloggen staan (zwarte balk) klik daarop en u bent uitgelogd.

Via de top bar
1. klik aan de rechterkant op de 3 streepjes
2. Kies voor Meer/uiloggen
3. Aan de rechterkant ziet u uitloggen staan (zwarte balk) klik daarop en u bent uitgelogd.

3Wat zijn de voordelen van een account?

In uw account kunt u alle bestellingen die u gedaan heeft terugzien. Ook kunt u hier de downloadlinks gebruiken om updates binnen te halen, of uw facturen bekijken en eventueel uitprinten.

4Ik ben mijn downloadlink kwijt

Geen probleem! Deze is terug te vinden in uw account.

Heeft u geen account dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij sturen u de downloadlink opnieuw toe.

5Kan ik een product uitproberen voordat ik koop?

Dat is helaas niet mogelijk. Het betreft hier downloads die u na bestelling binnenhaalt (het zijn geen fysieke producten). U heeft het product dus al binnen en kunt deze niet "terugsturen".

In de productomschrijving staat duidelijk beschreven wat het product inhoudt en kunt u middels foto's bekijken hoe het eruit ziet. Heeft u vragen omtrent het aan te schaffen product, dan kunt u deze altijd via mail of contactformulier stellen.

6Ik krijg geen bevestigingsmail binnen

Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in uw spambox terecht is gekomen. Of u heeft misschien een onjuist e-mail adres ingevoerd. Is dit niet het geval, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via mail of contactformulier.

Excel spreadsheets (downloads)

1Hoe installeer ik een een pakket dat ik gedownload heb?
Installatie is heel eenvoudig. Download het pakket via de downloadlink in de bevestigings e-mail of via uw account. Kies een locatie waar u het bestand wilt opslaan. Pak het ZIP-bestand uit met rechter muisklik. Open vervolgens het bestand.
2Waarom zijn sommige cellen beveiligd?
Sommige cellen zijn beveiligd om onbedoelde overschrijving ervan te voorkomen (beveiliging kunt u eenvoudig opheffen).
3Hoe hef ik de beveiliging op?
Als u iets wilt wijzigen dan kan dat. Hef de beveiliging op met Controleren, Beveiliging blad opheffen. Maar let op! Vergeet niet de beveiliging weer te activeren als u klaar bent (Controleren, Blad beveiligen).
4Zijn updates gratis? Hoe weet ik of er een update is?

Vanaf aanschafdatum kunt u 1 jaar lang gratis updates downloaden.

Bent u benieuwd of er een update is geweest van een product dat u onlangs heeft aangeschaft? Raadpleeg dan de updatelijst op onze site. Hier vindt u alle nieuwe en geüpdatete producten per maand gesorteerd.

Updates downloaden

1. Heeft u een account?

Dan vindt u daar alle bestellingen met downloadlinks en bijbehorende facturen. U kunt de updates altijd downloaden in uw account. Let op: maakt u pas een account aan nadat u besteld en afgerekend heeft, dan staan deze producten niet in uw account !

2. Heeft u geen account?

Updates kunt u altijd downloaden via de download link die u per e-mail ontvangen heeft bij uw bestelling. Bewaar deze mail dus goed.

Wanneer worden programma's bijgewerkt met de nieuwste belastingtabellen?

In de maand januari worden al onze programma's waar belastingtabellen in verwerkt zijn voorzien van de nieuwste gegevens. Heeft u toevallig een product gekocht voor de update, dan kunt u de aangepaste versie daarna altijd downloaden via uw account of de downloadlink die u bij bestelling ontvangen heeft. 

5Licentie of jaarlijks terugkomende kosten?

Kostprijscalculatie werkt niet met licenties of jaarlijks terugkerende kosten. 

U betaalt dus maar éénmalig voor het product!

6Hoe is de communicatie geregeld?

Algemene vragen

Voor algemene vragen kunt u ons bereiken via e-mail.

Specifieke vragen over gekochte producten

Wanneer u specifieke vragen over gekochte producten heeft verzoeken wij u het desbetreffende bestand bij uw mail te voegen. Zo kunnen wij zien wat er eventueel misgaat en kunnen wij uw vraag adequaat en snel beantwoorden.

7Werken jullie producten op alle systemen?

Recente versie van Microsoft Excel nodig

Wij adviseren u om gebruik te maken van de laatste versie van Microsoft Excel. Wanneer de Excel sjabloon niet werkt op uw computer, kan het zijn dat u een verouderde versie van Excel heeft. Zorg er dus voor dat uw Microsoftversie altijd up to date is.

Speciaal ontworpen voor Microsoft Excel

De sjablonen van Kostprijscalculatie zijn speciaal ontworpen voor Microsoft Excel op een Windows computer en niet getest op andere systemen. Wij kunnen de werking niet garanderen in OpenSource Software zoals OpenOffice, Office 365, Google Spreadsheets of met Apple. Deze systemen kunnen mogelijk niet accorderen met de functies die in Microsoft Excel worden gebruikt, waardoor het programma niet naar behoren zal functioneren. 

In Excel Online is het – door de werkbladbeveiliging – helaas niet mogelijk om de blauwe velden in te vullen. Gebruik daarom altijd de lokale desktop versie van Excel op uw eigen systeem! Op de site van Microsoft kunt u dit nalezen. 

8Ik heb per ongeluk het verkeerde product besteld. Kan ik deze ruilen voor een andere?

Omdat het hier downloads betreft is "ruilen" niet aan de orde en dus ook niet mogelijk. Er vindt dan ook geen restitutie van betaling plaats. Bij elk product staat duidelijk omschreven wat u ermee kunt doen.

Zie ook punt 13 Heb ik bedenktermijn of herroepingsrecht.

9Waarom kan ik het Adobe Reader bestand in mijn downloadpakket niet openen?

In mijn download pakket zit ook een Adobe Reader bestand, deze kan ik echter niet openen.
Wat moet ik nu doen?

Waarschijnlijk heeft u of Adobe Reader niet op uw computer staan, of een verouderde versie. U kunt de laatste versie hier gratis downloaden.
Installeer dit pakket en u kunt vanaf nu alle bijlagen openen.

Download Adobe Reader

10Waarom worden sommige programma's met weinig foto's op de site gepresenteerd?

Het is gebleken dat onze sheets regelmatig door derden worden gekopieerd en daarna brutaalweg als zijnde eigen werk te koop worden aangeboden. Door het aantal afbeeldingen bij de presentaties te beperken, hopen wij dit enigszins een halt toe te roepen. Wij proberen hiermee onze programma’s te beschermen en de exclusiviteit zoveel als mogelijk te waarborgen.

Voor meer informatie, lees onze blog 'Schending auteursrecht'.

Uiteraard zijn meerdere afbeeldingen op aanvraag beschikbaar, zodat u een goed beeld krijgt van het programma wat u eventueel wilt aanschaffen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier.

11Zijn de vermelde prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

Vanaf 01-01-2020 zijn al onze producten btw vrij (factuur vrijgesteld van OB o.g.v. artikel 25 Wet OB).

De prijs die u op de site ziet staan, is dus het daadwerkelijke bedrag wat u voor het product betaalt.

12Wordt er ook support gegeven?

In principe zijn alle spreadsheets makkelijk in gebruik, of wordt er een duidelijke handleiding bij verstrekt. Mochten er echter toch nog onduidelijkheden zijn, dan kunt u ons natuurlijk altijd bereiken via de mail.

Na aanschafdatum van een product heeft u 1 jaar lang recht op gratis support.

13Heb ik bedenktermijn of herroepingsrecht?

Let op! Volgens Artikel 6:230p Burgerlijk Wetboek heeft de consument geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop als het gaat om de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd.

Kostprijscalculatie.nl wil u er duidelijk op wijzen dat digitale inhoud zoals downloadbare Microsoft Excel Templates (zoals die aangeboden worden op Kostprijscalculatie.nl), dus uitgesloten zijn van de wettelijke bedenktijd, waarmee uw recht op herroeping vervalt. Omdat de downloadbare producten direct te downloaden zijn na betaling, geeft u Kostprijscalculatie.nl toestemming het product te leveren voor het verstrijken van de bedenktermijn.

Wanneer u een bestelling plaatst en betaalt dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Kostprijscalculatie.nl. Dit doet u door middel van het aanvinken van de checkbox "Ik heb de algemene voorwaarden van de site gelezen en ga hiermee akkoord". U als consument verklaart daarmee dat u afstand doet van het recht van ontbinding en uw recht op herroeping. 

14Het afrekenen lukt niet, waar ligt dat aan?

Soms kan een storing in het betalingsverkeer ontstaan. Dit kan zijn omdat de site van de desbetreffende bank "eruit" ligt of er zijn internetproblemen bij iDeal. U kunt via deze link checken of er een storing is.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!