Veelgestelde vragen

  • Algemeen
  • Excelsheets
  • Partnerprogramma
  • Adverteren

Algemeen

1Heb ik een account nodig om te bestellen?

Nee, alleen uw e-mail adres invullen is voldoende. Hier wordt de bevestigingsmail met downloadlink naar toegestuurd. 

2Help ik kan niet uitloggen!

U kunt op 2 manieren uitloggen

U kunt uitloggen via uw dashboard
1. Ga naar mijn account
2. Klik op dashboard
3. Aan de rechterkant ziet u uitloggen staan (zwarte balk) klik daarop en u bent uitgelogd.

Via de top bar
1. klik aan de rechterkant op de 3 streepjes
2. Kies voor Meer/uiloggen
3. Aan de rechterkant ziet u uitloggen staan (zwarte balk) klik daarop en u bent uitgelogd.

3Wat zijn de voordelen van een account?

In uw account kunt u alle bestellingen die u gedaan heeft terugzien. Ook kunt u hier de downloadlinks gebruiken om updates binnen te halen, of uw facturen bekijken en eventueel uitprinten.

Wanneer u een account heeft, kunt u tevens gebruik maken van het ticketsysteem (hiermee kunt u productsupport vragen) en meedoen aan ons Partnerprogramma (Affiliate Marketing).

4Ik ben mijn downloadlink kwijt

Geen probleem! Deze is terug te vinden in uw account. Heeft u geen account, dan is het heel eenvoudig deze aan te maken. Zodra u ingelogd bent, kunt u alle bestellingen (en facturen) in uw account terugvinden.

Wilt u geen account maken, neem dan contact met ons op. Wij sturen u de downloadlink opnieuw toe.

5Kan ik een product uitproberen voordat ik koop?

Dat is helaas niet mogelijk. Het betreft hier downloads die u na bestelling binnenhaalt (het zijn geen fysieke producten). U heeft het product dus al binnen en kunt deze niet "terugsturen".

In de productomschrijving staat duidelijk beschreven wat het product inhoudt en kunt u middels foto's bekijken hoe het eruit ziet. Heeft u vragen omtrent het aan te schaffen product, dan kunt u deze altijd via app of contactformulier stellen.

6Ik krijg geen bevestigingsmail binnen

Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in uw spambox terecht is gekomen. Of u heeft misschien een onjuist e-mail adres ingevoerd. Is dit niet het geval, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via app of contactformulier.

Excel spreadsheets (downloads)

1Hoe installeer ik een een pakket dat ik gedownload heb?
Installatie is heel eenvoudig. Download het pakket via de downloadlink in de bevestigings e-mail of via uw account. Kies een locatie waar u het bestand wilt opslaan. Pak het ZIP-bestand uit met rechter muisklik. Open vervolgens het bestand.
2Waarom zijn sommige cellen beveiligd?
Sommige cellen zijn beveiligd om onbedoelde overschrijving ervan te voorkomen (beveiliging kunt u eenvoudig opheffen).
3Hoe hef ik de beveiliging op?
Als u iets wilt wijzigen dan kan dat. Hef de beveiliging op met Controleren, Beveiliging blad opheffen. Maar let op! Vergeet niet de beveiliging weer te activeren als u klaar bent (Controleren, Blad beveiligen).
4Zijn updates gratis? Hoe weet ik of er een update is?

Updates zijn altijd gratis.

Als er een nieuwe update beschikbaar is, dan vindt u deze op onze pagina Product Updates. Check deze pagina dus regelmatig. U kunt de update downloaden via de download link die u per e-mail ontvangen heeft bij uw bestelling. Bewaar deze mail dus goed.

Heeft u een account?

Dan vindt u daar alle bestellingen met downloadlinks en bijbehorende facturen. U kunt de updates altijd downloaden in uw account. Nog geen account? U maakt deze makkelijk aan met alleen uw e-mail adres. Klik hier

5Licentie of jaarlijks terugkomende kosten?

Bij sommige producten kunt u kiezen voor persoonlijk gebruik of commercieel gebruik.

Persoonlijk gebruik: u mag het product persoonlijk gebruiken of voor uw eigen onderneming (niet voor klanten of relaties).
Commercieel gebruik: u mag het product persoonlijk gebruiken maar ook voor al uw klanten en relaties.

Geen onvoorziene of verborgen kosten, dat is Kostprijscalculatie. U betaalt dus maar éénmalig voor het product!

6Hoe is de communicatie geregeld?

Algemene vragen

Voor algemene vragen kunt u ons bereiken via de app, het contactformulier of via het ticketsysteem (hiervoor dient u een account te hebben).

Specifieke vragen over gekochte producten

Wij verzoeken u specifieke vragen over gekochte producten via ons ticketsysteem te stellen. De reden hiervan is dat in uw account uw bestellingen automatisch zijn opgenomen. Via de supportknop kunt u direct een ticket indienen over het desbetreffende product. Wij weten dan precies over welk product het gaat, zodat wij uw vraag adequaat en snel kunnen beantwoorden.

Account aanmaken heel eenvoudig

Een account maakt u heel eenvoudig aan: u hoeft alleen uw e-mail adres in te voeren (overige gegevens zijn optioneel). Wanneer u een account heeft kunt u ook deelnemen aan ons Partnerprogramma!

7Werken jullie producten op alle systemen?

Recente versie van Microsoft Excel nodig

Wij adviseren u om gebruik te maken van de laatste versie van Microsoft Excel. Wanneer de Excel sjabloon niet werkt op uw computer, kan het zijn dat u een verouderde versie van Excel heeft. Zorg er dus voor dat uw Microsoftversie altijd up to date is.

Speciaal ontworpen voor Microsoft Excel

De sjablonen van Kostprijscalculatie zijn speciaal ontworpen voor Microsoft Excel. Wij kunnen de werking niet garanderen in OpenSource Software zoals OpenOffice, Google Spreadsheets of met Apple. Deze systemen kunnen mogelijk niet accorderen met de functies die in Microsoft Excel worden gebruikt, waardoor het programma niet naar behoren zal functioneren. 

Check vooraf wanneer u met een ander softwaresysteem werkt

Bijvoorbeeld: wilt u weten of een sjabloon ook op uw Applecomputer werkt, download dan een willekeurige gratis tool. Als deze goed werkt op uw computer, dan zullen alle overige producten hoogstwaarschijnlijk ook goed functioneren. Dit kunnen we helaas niet 100% garanderen (zie tekst onder het kopje "Speciaal ontworpen voor Microsoft Excel"). Wij adviseren dan ook om te werken met Microsoft Excel op een Windows computer.

8Ik heb per ongeluk het verkeerde product besteld. Kan ik deze ruilen voor een andere?
Omdat het hier downloads betreft is "ruilen" niet aan de orde en dus ook niet mogelijk. Er vindt dan ook geen restitutie van betaling plaats. Bij elk product staat duidelijk omschreven wat u ermee kunt doen.
9Waarom kan ik het Adobe Reader bestand in mijn downloadpakket niet openen?

In mijn download pakket zit ook een Adobe Reader bestand, deze kan ik echter niet openen.
Wat moet ik nu doen?

Waarschijnlijk heeft u of Adobe Reader niet op uw computer staan, of een verouderde versie. U kunt de laatste versie hier gratis downloaden.
Installeer dit pakket en u kunt vanaf nu alle bijlagen openen.

Download Adobe Reader

10Waarom worden sommige programma's met weinig foto's op de site gepresenteerd?

Het is gebleken dat onze sheets regelmatig door derden worden gekopieerd en daarna brutaalweg als zijnde eigen werk te koop worden aangeboden. Door het aantal afbeeldingen bij de presentaties te beperken, hopen wij dit enigszins een halt toe te roepen. Wij proberen hiermee onze programma’s te beschermen en de exclusiviteit zoveel als mogelijk te waarborgen.

Voor meer informatie, lees onze blog 'Schending auteursrecht'.

Uiteraard zijn meerdere afbeeldingen op aanvraag beschikbaar, zodat u een goed beeld krijgt van het programma wat u eventueel wilt aanschaffen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier.

11Zijn de vermelde prijzen op de website inclusief of exclusief btw?
Vanaf 01-01-2020 zijn al onze producten btw vrij. De prijs die u op de site ziet staan, is dus het daadwerkelijke bedrag wat u voor het product betaalt.
12Wordt er ook support gegeven?

In principe zijn alle spreadsheets makkelijk in gebruik, of wordt er een duidelijke handleiding bij verstrekt. Mochten er echter toch nog onduidelijkheden zijn, dan kunt u ons altijd bereiken via app, contactformulier, of ons ticketsysteem.

Ticket sturen

Bij specifieke vragen omtrent de werking van een sheet (of bij eventuele problemen), verzoeken wij u ons een ticket te sturen en eventueel een printscreen van het desbetreffende tabblad waarin het probleem zit. Wij kunnen dan zien wat er eventueel fout gaat. Uiteraard worden uw gegevens vertrouwelijk behandeld. Om gebruik te maken van het ticketsysteem dient u wel een account aan te maken. 

Account aanmaken eenvoudig

Het aanmaken van een account is eenvoudig; u hoeft alleen maar uw e-mail adres in te voeren. Overige gegevens zijn optioneel. Wanneer u een account heeft kunt u ook deelnemen aan ons Partnerprogramma!

13Kan ik een product ook eerst uitproberen?

Omdat het hier downloads betreft is dat niet mogelijk. U kunt het product immers niet "terugsturen", zoals dat bij goederen wel het geval is. Bij ieder product staat duidelijk omschreven waarvoor u het kunt gebruiken. Lees dit dus goed door voordat u bestelt.

14Het afrekenen lukt niet, waar ligt dat aan?

Soms kan een storing in het betalingsverkeer ontstaan. Dit kan zijn omdat de site van de desbetreffende bank "eruit" ligt of er zijn internetproblemen bij iDeal. U kunt via deze link checken of er een storing is.

Partnerprogramma/Affiliate Marketing

1Wat houdt het partner programma in?

Dit houdt in dat u onze producten promoot via een unieke affiliatie link of banner op uw webpagina, blog, e-mail bericht, Twitter, Facebook etc. Voor elk verkocht product ontvangt u minimaal 25% commissie.

Meer informatie over het Partnerprogramma kunt u hier lezen.

2Kan iedereen deelnemen?

Ja, deelname kan door jong en oud, particulier of bedrijf. Zodra u een account aanmaakt kunt u direct beginnen. 

3Hoe meld ik mij aan? Moet mijn aanmelding ook goedgekeurd worden?

Aanmelden is heel eenvoudig en u heeft geen aparte toestemming nodig. U maakt een account aan en kunt direct aan de slag. In uw dashboard kunt u alle relevante gegevens invullen.

4Moet ik eerst een bepaald bedrag hebben voordat uitbetaald wordt?

Nee, u kunt zelf aangeven wanneer u uitbetaald wordt. Let wel: boven € 100,- geen extra kosten. Bij lagere bedragen brengen wij € 5,- aan overboekingskosten in rekening.

5De bestelling is goedgekeurd, maar ik krijg geen commissie, hoe kan dat??

In dat geval heeft de klant een gratis tool aangeschaft.

6Waarom staat er "in behandeling" achter een bestelling?

Dit betekent dat de klant gekozen heeft voor overboeking en niet voor directe betaling. De klant heeft 2 weken de tijd om te betalen. Vandaar dat de goedkeuring dan een tijdje op zich laat wachten.

7Ik zie dat een bestelling is afgekeurd. Waarom?

Er zijn 2 redenen waarom een bestelling wordt afgekeurd:

1. De klant heeft bij bestelling gekozen voor overboeking, en daarna 2 weken de tijd gehad om te betalen. Helaas doen sommigen dat niet, waardoor de bestelling wordt geannuleerd.

2. Ons systeem heeft mogelijk fraude geconstateerd. Dit houdt in dat er een bestelling via uw link heeft plaatsgevonden door een ander account in ons partnerprogramma. Dit is niet toegestaan. Lees hier meer over in onze Algemene Voorwaarden.

8Kan ik elk moment vragen om uitbetaling?

In principe wel, maar u moet wel rekening houden met het volgende: alle commissies worden standaard minimaal 1 maand vastgehouden. Dit komt omdat de klant de bestelling nog kan annuleren. Als voorbeeld: een commissie die goedgekeurd is op 15 januari kunt u op zijn vroegst pas op 16 februari laten uitbetalen.

9Mijn geplaatste banner is niet zichtbaar, hoe kan dit?

Naar alle waarschijnlijkheid ligt dit aan het feit dat de website waarop u de banner heeft geplaatst, met een verouderde PHP-versie draait. Meld dit dan bij de beheerder van die site.

Adverteren

1Hoe kan ik adverteren?

Heel eenvoudig. Maak een account aan en kunt direct beginnen. In uw dashboard gaat u naar "Advertenties" en de rest wijst zich vanzelf.

2Hoe werkt het?

Op de adspage (bereikbaar via het dashboard in uw account) kunt u alle gegevens invullen.

  1. selecteer een plek waar u een foto of banner wilt plaatsen
  2. bestand uploaden (bij selectie van positie kunt u zien welk formaat gewenst is)
  3. maak een keuze hoelang u de advertentie wilt plaatsen; per dag, 2 dagen, 7 dagen of 14 dagen (u ziet ook direct wat de kosten zijn)
  4. kies "advertentie plaatsen" en u gaat naar het betaalscherm

Na betaling wordt uw advertentie geplaatst (mits goedgekeurd). Zie voor de goedkeuringsvoorwaarden het onderdeel Adverteren, sub 3 Voorwaarden (Algemene Voorwaarden).

3Kan elk soort advertentie geplaatst worden?

In principe wel, al zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Kijk hiervoor op onze pagina Algemene Voorwaarden, onder het kopje Adverteren, punt 3. Voorwaarden.

4Kan ik mijn advertentie nog wijzigen na plaatsing?

Jazeker, dit is geen enkel probleem. U kunt de advertentie gedurende de betaalde plaatsingsperiode zo vaak wijzigen als u wilt. In uw account kunt u de advertentie wijzigen en/of opnieuw oploaden. Hou er wel rekening mee dat de wijziging niet direct zichtbaar zal zijn, omdat deze eerst goedgekeurd moet worden.

5Kan ik mijn advertentie verlengen?

U krijgt automatisch 2 dagen voor afloop van de plaatsingsperiode een mail waarmee u de advertentie kunt verlengen. Het is echter mogelijk dat de advertentieplaats op de nieuwe datum reeds bezet is. Kies dan of een andere datum of andere positie. 

6Op welke pagina's kan ik adverteren met takeovers?

Op de adspage, bereikbaar via uw account, kunt u precies zien op welke pagina's u een takeover kunt plaatsen.

Wanneer u bent ingelogd kunt u ook op de website zelf de door u gewenste pagina opzoeken. U klikt dan op de KPC banner "Homepage Takeover". U komt dan direct in de adspage terecht waarna u de advertentie kunt plaatsen.

Wanneer de KPC banner niet zichtbaar is, wil dit zeggen dat de takeover al bezet is of nog niet beschikbaar. Kies dan op de adspage voor of een andere plaatsingsdatum, of neem contact met ons op via het ticketsysteem (bereikbaar in uw account). 

7Op welke pagina's kunnen banners geplaatst worden?

Banners kunnen op elke productpagina en afrekenpagina geplaatst worden. De banners worden in een rouleersysteem geplaatst. Op de adspage kunt u zien of de plekken nog beschikbaar zijn. Zo niet, kies dan een andere datum.

8Hoe beheer ik mijn advertentie(s)?

In uw account klikt u op "Advertenties". U komt dan op de pagina "Advertentiebeheer". Hier kunt u alle gegevens bekijken zoals statistieken, hoelang de advertentie nog loopt etc. etc.

9Wat zijn de kosten?

Op de adspage (bereikbaar via het dashboard in uw account) kunt u per plaatsingsperiode bekijken wat de prijzen bedragen. Dit hangt mede af van de gekozen positie van uw advertentie.

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Winkel